Gebruiker Centraal: voor een gebruiksvriendelijke overheid
Een toegankelijke, bruikbare en begrijpelijke overheid. Met inclusieve dienstverlening die iedereen kan én wil gebruiken. Omdat deze ontworpen is met mensen in plaats van overheidssystemen als uitgangspunt. Dat is het doel van Gebruiker Centraal: een actieve community van en voor professionals die werken aan overheidsdienstverlening. Of dat nou bij een gemeente, departement of bij marktpartijen gebeurt.
Samen werken we aan een betere digitale dienstverlening. Die toegankelijk, bruikbaar en gebruiksvriendelijk is voor iedereen. Dat klinkt mooi, maar… hoe dan? Simpel: door met elkaar kennis en mooie praktijkvoorbeelden te delen.
Kracht van community
Daarom brengt Gebruiker Centraal professionals die interesses en expertise delen, zoveel mogelijk bij elkaar. Bijvoorbeeld in verdiepende kenniscommunity’s, over onderwerpen als duidelijke overheidscommunicatie, omnichannel, CX, proactieve dienstverlening en online formulieren.
Er zijn veel initiatieven binnen de overheid, op het gebied van dienstverlening en communicatie. De meeste hiervan zijn prima herbruikbaar. Dat betekent dat een initiatief van een kleine gemeente bijvoorbeeld ook prima kan werken bij de Belastingdienst. En andersom.
Gebruiker Centraal deelt graag deze inspirerende en herbruikbare voorbeelden. Via bijeenkomsten, online sessies, hulpmiddelen, achtergrondartikelen en meer. Op de website van Gebruiker Centraal vind je het complete aanbod.
Sluit aan
Gebruiker Centraal is een breed gedragen initiatief, ondersteund door het ministerie van BZK. ICTU voert de projectleiding, en faciliteert de samenwerking tussen verschillende overheidsorganisaties en marktpartijen. Bekijk de website van Gebruiker Centraal.
Meer weten?
Volg Gebruiker Centraal op LinkedIn. Of stuur een e-mail naar info@gebruikercentraal.nl.