Een klacht indienen
Heb je een melding over onze website? Ben je niet tevreden of heb je een opmerking over ICTU? Dan willen we dat graag weten. Stuur een melding, klacht of opmerking aan reactie@ictu.nl.
We verzoeken je om je telefoonnummer te vermelden (geen verplichting). Zodat we informatie bij je kunnen inwinnen. Wellicht kunnen we eventuele onduidelijkheden wegnemen of de melding direct goed oppakken.
Behandeling van een melding, opmerking of klacht
Dringende meldingen nemen wij zo snel als mogelijk en in ieder geval binnen maximaal 2 werkdagen in behandeling. Je krijgt een ontvangstbevestiging van de melding.
Een algemene klacht of opmerking nemen we binnen 3 werkdagen in behandeling. Dat houdt in:
- Je krijgt een ontvangstbevestiging van jouw klacht
- Iemand die niet betrokken was bij het onderwerp van de klacht, behandelt de klacht
Wet Huis voor Klokkenluiders en ICTU
De Wet Huis voor Klokkenluiders is er voor (oud-)medewerkers van een organisatie die een werkgerelateerde misstand willen melden. Veel organisaties moeten sinds 1 juli 2016 een meldregeling voor (het vermoeden van) misstanden hebben. Ook ICTU heeft een dergelijke regeling opgesteld. Deze regeling sturen we je op verzoek graag toe.