User Experience
- Voorbereiden en plannen
- Monitoren en evalueren
Wat we doen
- ICTU helpt jouw organisatie om gebruikers in kaart te brengen. En samen met hen naar de (digitale) dienstverlening van jouw organisatie te kijken. Waar lopen ze tegenaan? Wat zijn hun verwachtingen, wensen en behoeften? Vervolgens kunt je daar de processen op aanpassen. Zodat deze eenvoudig, logisch en toegankelijk zijn. En mensen snel en gemakkelijk vinden wat ze zoeken.
- Het resultaat? Meer tevredenheid én meer efficiëntie. Bij burgers en bedrijven, maar ook bij de eigen medewerkers.
- We organiseren en faciliteren ook overkoepelende programma’s, kennisplatforms en communities rond dit onderwerp.
Hoe we werken
- We brengen, samen met jou, het hele dienstverleningsproces in kaart: van beginnende gebruikersvraag tot resultaat.
- We betrekken van begin af aan gebruikers bij het optimaliseren van processen. Want alleen zij kunnen aangeven wat werkt, en wat niet.
- Bij elke stap die we ontwikkelen, formuleren we aannames die we toetsen bij de doelgroep. Bijvoorbeeld in een panelgesprek. Dit zorgt ervoor dat de processen straks doen wat ze beloven.
Meer weten?
-
Victor Zuydweg
Meer lezen over dit onderwerp
-
Overheidsdienstverlening als een kadootje
Een gebruiksvriendelijke overheid: de community van Gebruiker Centraal zet zich daar al negen jaar voor in. Daarbij gaat het om veel meer dan begrijpelijke communicatie.
Gepubliceerd op: -
‘Ontwerpen vanuit publieke waarden’
De tijd dat we alleen maar de goede kant van digitale technologie zagen is voorbij, zegt Jeroen van den Hoven, professor aan de TU Delft en wetenschappelijk directeur van het Delft Design for Values Institute.
Gepubliceerd op: -
Denken als een designer
Design thinking is een verfrissende manier om complexe problemen op te lossen. Er zijn verschillende methoden die je helpen te denken als een designer en ze hebben allemaal één grote gemene deler: de gebruiker staat altijd centraal.
Gepubliceerd op: