Contractmanager (32-36)

Vacature do, 04/13/2023 - 15:08

Ben jij de contractmanager die werk wil doen met impact bij een unieke projectenorganisatie in de overheid?

Solliciteer direct

Strategische en organisatiebrede raamovereenkomsten managen. Onze dynamische projectorganisatie faciliteren om rechtmatig in te kopen. En het contractmanagement naar een hoger plan tillen. Daarop focus jij als ervaren contractmanager bij ICTU. Reken op veel uitdaging: het gaat altijd om complexe contracten met meerdere stakeholders, waarbij kwaliteit én snelheid van handelen voorop staan.  

Hoe ziet je werk eruit? 

Eén ding is zeker: je komt terecht in een unieke werkomgeving. Bij ICTU werken we in opdracht van overheden aan ICT-gerelateerde projecten met maatschappelijke impact. Of het nu gaat om raamovereenkomsten rondom de inkoop van software en IT, auditdiensten op het gebied van privacy en security, of de inhuur van medewerkers; jij managet de contractuele afspraken, verwachtingen en resultaten.  

ICTU werkt aan zo’n honderd opdrachten die in principe allemaal gebruik kunnen maken van raamovereenkomsten. Bij ICTU werken zo’n vierhonderdvijftig externe experts. Dat zegt wel iets over het belang en de complexiteit van de overeenkomsten waarop jij je richt. Je bent dan ook een stevige gesprekspartner voor externe partijen als brokers, leveranciers, Rijks-IUC’s en Rijkscategorieën. En een kundige samenwerkingspartner en adviseur voor interne collega’s, werkzaam binnen projecten tot en met de directie.  

Jouw doel? Zorgen dat alle collega’s het maximale uit de contracten kunnen halen. Je zorgt dat je goed op de hoogte blijft, zodat je het contractmanagement verder kunt professionaliseren. 

Een greep uit jouw taken: 

  • Je bent een belangrijk adviseur en steun en toeverlaat voor de contracteigenaar om proactief, reactief en operationeel alle afspraken, verplichtingen, voorwaarden, aannames, verwachtingen en doelstellingen met betrekking tot een aantal contracten te managen. 
  • Je bent betrokken bij Europese aanbestedingen en signaleert onder andere risico’s en kansen. 
  • Periodiek overleg je met de contracteigenaren en de gecontracteerde partijen, zowel op tactisch als strategisch niveau. Ook organiseer je het stakeholderoverleg binnen ICTU. 
  • Je ontwikkelt templates, rapportages en tools voor contractregistratie, beheer en management.  
  • Nieuwe centraal te managen contracten implementeer je.  
  • Je monitort contractlooptijden, uitnutting, tevredenheid, risico’s, trends en de realisatie van verbeteringen en oplossingen, en rapporteert hierover aan de contracteigenaar. 
  • Je deelt jouw kennis met de contractmanagers die andere contracten managen. 
  • Extra mooi: bij ICTU vinden we het belangrijk om kennis te delen met elkaar. Zo krijg je de ruimte om aan te sluiten bij organisatiebrede verbetertrajecten, afhankelijk van jouw persoonlijke interesses. 

Collega aan het woord 

“Bij ICTU heerst een familiaire en informele sfeer, ik vind het heel prettig om hier te werken. Tegelijkertijd spat de kwaliteit ervan af. We werken op hoog niveau en mijn baan zit vol uitdagingen. We staan ook aan de vooravond van een aantal interessante verbeterstappen die ik graag met mijn nieuwe collega oppak.” Danny Mosselman, senior contractmanager. 

Meer weten over werken bij ICTU? Bekijk de pagina Werken bij en voor ICTU. Of laat je inspireren door de verhalen van onze collega’s

Wat bieden we jou?

Een uitdagende functie met veel ruimte voor eigen initiatief. Verder heeft werken bij ICTU nog meer voordelen, waaronder: 

  • Een brutomaandsalaris tussen de € 3.608,- en € 6.227,- (schaal 11-12 cao Rijk, op basis van een 36-urige werkweek), afhankelijk van jouw kennis en ervaring. 
  • Een functie van 36 uur per week. Werk je liever parttime? Minimaal 32 uur behoort tot de mogelijkheden. 
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Een detachering binnen de overheid behoort tot de mogelijkheden. 
  • Een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak je de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. 
  • Een goede pensioenregeling via ABP. 
  • Veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Zo kun je opleidingen volgen en zijn er coaches en mentoren binnen ICTU. 

Waar ga je werken? 

Jouw thuisbasis is de afdeling Inkoop binnen de directie Bedrijfsvoering. Een gedreven en enthousiaste club met mensen die hart voor de zaak hebben én oog voor elkaar. Samen met Danny vorm jij het centraal contractmanagementteam, dat deel uitmaakt van het Inkoopteam. Je werkt dan ook nauw samen met de bedrijfsjuristen. 

De afdeling Inkoop heeft geregeld teamactiviteiten. Daarnaast is er een mooie en leuke mix van formele (online) bedrijfsbijeenkomsten en informele activiteiten, zoals teamuitjes of gezellige maandborrels op kantoor. En we besteden binnen ICTU  aandacht aan vitaliteit, duurzaamheid en inclusie. Zo is er een wandel-, hardloop- en bootcampgroep, nemen diverse collega’s jaarlijks deel aan de CPC Loop en organiseren we met regelmaat interessante workshops.  

Wat heb je nodig voor deze functie?  

  • Hbo+-niveau. 
  • Ruime werkervaring in een soortgelijke functie; jij wordt (h)erkend als een senior in je vakgebied. 
  • Ervaring in het managen van dienstverleningscontracten en met het participeren in of het uitvoeren van Europese aanbestedingen. 

Verder heb je: 

  • Bij voorkeur een opleiding op het gebied van inkoop- of contractmanagement. Ook ervaring met het managen van inhuurcontracten is een pre. 
  • De vaardigheden om te netwerken en om met overtuigingskracht stevige gesprekken te voeren, bijvoorbeeld om veranderingen in de organisatie te bewerkstelligen of om anderen mee te nemen in je ideeën. 
  • De juiste antenne om aan te voelen wat er speelt en wat de verschillende belangen zijn. 

Voldoe je niet aan alle functie-eisen, maar ben je ervan overtuigd dat deze baan bij ICTU écht iets voor jou is? Ook dan nodigen we je van harte uit om te reageren op deze vacature. 

Wil je meer informatie? 

Heb je vragen? HR-adviseur Eva Andriessen beantwoordt ze graag! Neem contact op via 06 – 11 70 80 58 of via eva.andriessen@ictu.nl.  

Vrijblijvend verkennen of dit jouw nieuwe baan kan zijn? Neem dan contact op met Danny Mosselman, senior contractmanager, via 06 21 13 73 19 of via danny.mosselman@ictu.nl voor een (virtuele) kop koffie of thee! 

Hoe ziet de sollicitatieperiode eruit? 

  • We hebben jouw sollicitatie ontvangen en bevestigen de ontvangst. 
  • Je krijgt uiterlijk in de week van 5 juni een reactie op jouw sollicitatie. 
  • We plannen een kennismakingsgesprek. 
  • Zijn we allebei enthousiast? Dan volgt er een tweede gesprek. 
  • Wanneer het van alle kanten klikt, plannen we een arbeidsvoorwaardengesprek. 
  • We vragen je om binnen drie maanden na je start een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te leveren. 
  • Welkom bij ICTU! 

De werving doen we geheel zelf. Acquisitie stellen we dan ook niet op prijs. 

Meer weten?