Klantcontactmanager (32 - 36 uur)

Vacature ma, 08/21/2023 - 13:16

Als klantcontactmanager bouw je mee aan een betrouwbaar, vriendelijk en klantgericht aanspreekpunt voor al jouw 600 ICTU-collega’s in Den Haag.

Solliciteer direct

Jij staat aan de start van een ingrijpende doorontwikkeling van een centraal serviceplein Bedrijfsvoering. Als klantcontactmanager bouw je mee aan een betrouwbaar, vriendelijk en klantgericht aanspreekpunt voor al jouw 600 ICTU-collega’s in Den Haag! Zo maak jij dus écht het verschil.  

Hoe ziet je werk eruit? 

Eén ding is zeker: je komt terecht in een unieke werkomgeving. Bij ICTU werken we in opdracht van overheden aan ICT-gerelateerde opdrachten met een grote maatschappelijke impact. Voor jouw collega’s ben jij organisatiebreed hét aanspreekpunt van het nog in te richten serviceplein.  

De bestaande servicedesk ICT en Facilitaire zaken bouwen we verder uit naar één serviceplein waarin alle disciplines van de directie Bedrijfsvoering, HR, Inkoop, Juridische zaken en Financiën zijn vertegenwoordigd. Jij bent de pionier in deze uitdagende ontwikkeling.  

Deze professionaliseringsslag vraagt om het definiëren en onderhouden van een passend dienstenportfolio, het maken van afspraken over servicelevels en het vertalen van servicelevelrapportages naar managementniveau. Jij adviseert het management, je waarborgt de continuïteit en kwaliteit van producten en diensten en beoordeelt de haalbaarheid van nieuwe gewenste diensten.  

Naast het bouwen aan het centrale serviceplein ga je onder andere: 

  • De functionele aansturing van vijf medewerkers van de servicedesk ICT en Facilitaire zaken. 
  • Zorgen dat alle meldingen goed worden opgevolgd. Lukt dat niet binnen jouw team? Dan betrek je de juiste collega’s om een oplossing te vinden.  
  • Regelmatig de nieuwe dienstverlening evalueren met de teams van Bedrijfsvoering. 
  • Verbetervoorstellen doen aan bedrijfsvoeringteams en de collega’s die in de projectteams voor overheden . 

Extra mooi: bij ICTU vinden we het belangrijk om kennis te delen met elkaar. Zo krijg je de ruimte om aan te sluiten bij organisatiebrede verbetertrajecten, afhankelijk van jouw persoonlijke interesses. 

Collega aan het woord 

“Als coördinator servicedesk richt ik me volledig op het leveren van uitstekende service. Mensen zien me als de verbindende schakel binnen de organisatie en de servicedesk. Waar ik energie van krijg? Het aansturen van een multidisciplinair team. Samen werken we aan oplossingen en maken we vooruitgang. En dat met veel werkplezier!” - Gregory Arlaud, coördinator servicedesk. 

Meer weten over werken bij ICTU? Laat je inspireren door de verhalen van onze collega’s

Wat bieden we jou? 

  • Een unieke rol binnen de organisatie, met veel ruimte voor eigen initiatief. Verder krijg je een mooie reeks voordelen, waaronder: 
  • Een brutomaandsalaris tussen € 4.214,- en € 6.989,- (schaal 12/13 cao Rijk, op basis van een 36-urige werkweek), afhankelijk van jouw kennis en ervaring. 
  • Een functie van 36 uur per week. Werk je liever parttime? Minimaal 32 uur behoort tot de mogelijkheden. 
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband. Ook een detachering binnen de overheid behoort tot de mogelijkheden.  
  • Een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. 
  • Een goede pensioenregeling via ABP.  
  • Veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Zo kun je opleidingen volgen en zijn er coaches en mentoren binnen ICTU. 

Waar ga je werken? 

Jij hebt een boeiende rol waarin je nauw samenwerkt met de manager ICT en Facilitair en waarbij je uitstekende operationele afstemming verzorgt met de lijnmanager of procesregisseur. Dit alles bij ICTU, waar verantwoordelijkheden bewust laag in de organisatie worden gelegd. Jouw creativiteit en eigen inbreng zijn welkom! 

Je krijgt de flexibiliteit om jouw werk(tijden) in te delen op een manier die bij jou past, vanuit huis of op kantoor. Het ICTU-kantoor biedt mogelijkheden om collega’s te ontmoeten en om samen te werken. Daarnaast is er een mooie mix van formele (online) bedrijfsbijeenkomsten en informele activiteiten, zoals teamuitjes of gezellige maandborrels op kantoor. En we besteden aandacht, tijd en ruimte aan duurzaamheid, inclusie en vitaliteit. Zo is er een wandelgroep, nemen diverse collega’s jaarlijks deel aan de CPC Loop en organiseren we met regelmaat interessante workshops. 

Wat heb je nodig voor deze functie?  

Jij bent service- en oplossingsgericht, je bent je bewust van je omgeving en communiceert en handelt hiernaar. Daarbij schakel je moeiteloos tussen je eigen overtuigingen en inzichten van anderen. Je hebt een coachende stijl van leidinggeven en zorgt dat medewerkers van het serviceplein op een fijne en plezierige manier hun werk kunnen doen.

Daarnaast beschik je over: 

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau 
  • Ruime werkervaring in een soortgelijke rol.  
  • Kennis van ITIL. 

Voldoe je niet aan alle functie-eisen, maar ben je ervan overtuigd dat deze baan bij ICTU écht iets voor jou is? Ook dan nodigen we je van harte uit om te reageren op deze vacature. 

Informatie en sollicitatie

Heb je vragen? HR-adviseur Eva Andriessen beantwoordt ze graag! Neem contact op via  
06 – 11 70 80 58 of via eva.andriessen@ictu.nl.  

Vrijblijvend verkennen of dit jouw nieuwe baan kan zijn? Neem dan contact op met Esther Kramer, manager ICT en Facilitair, via 06 – 19 68 56 51 via esther.kramer@ictu.nl voor een (virtuele) kop koffie of thee! 

Hoe ziet de sollicitatieperiode eruit? 

  • We hebben jouw sollicitatie ontvangen en bevestigen de ontvangst. 
  • Je krijgt uiterlijk in week 35 een reactie op jouw sollicitatie. 
  • We plannen een kennismakingsgesprek in week 36. 
  • Zijn we allebei enthousiast? Dan volgt er een tweede gesprek in week 37.  
  • Nog steeds enthousiast? We plannen een gesprek met directe collega’s. 
  • Wanneer het van alle kanten matcht, plannen we een arbeidsvoorwaardengesprek. 
  • We vragen je om binnen drie maanden na je start een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te leveren. 
  • Welkom bij ICTU! 

De werving doen we geheel zelf. Acquisitie stellen we dan ook niet op prijs. 

Meer weten?